Lördagens gympass

Tog en ”vila” från bus/tok och flyttpackning (yes, imorse satte vi igång) och gick till gymmet. Selma och Oliver var på barnpassningen. Är såå glad att de har varandra! Ibland när Oliver varit där själv har han varit jättesugen på att gå dit, men sedan inte varit särskilt pigg på att jag ska gå därifrån, även om det med har gått bra till slut. Men när de är på barnpassning (dagis, whatever) tillsammans springer de liksom bara in. När jag efter passet öppnade dörren och snabbt lokaliserade just mina små barn bland lektält, lego och andra barn, hittade jag dem i hörnet tätt intill varandra och storebror gungade lillasyster i någon slags babysitter och hon höll på att kikna av skratt. Så snart de såg mig sprang han fram och gav mig en färgglad teckning ”Den är till dig mamma!”. Svettig, tomatface och man bara ”åhhh”.

Så dagens träning:

  • 15 min crosstrainer, intervaller på 18 i motstånd.
  • Ett försök till chins (i maskin)
  • Hantelcurls
  • Axellyft åt sidan
  • Tricepspress med rep
  • Marklyft
  • Benböj med stång
  • Kettlebellsvingar
  • Boxdumps
  • Mage

Tunga vikter, bra lyft, bra flyt, bra kontakt. Efter tre dagars vila och småstressiga inslag av busarna var det så skönt att få utlopp för lite energi, adrenalin. Endorfiner!

En reaktion på ”Lördagens gympass

  1. Låter himla skönt! Träningen är såå fin att ha under de här småbarnsåren. För energi, återhämtning och att hålla kroppen frisk och stark.

    Liked by 1 person

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s