Dagens mil och årets checklista

Kom nyss hem från milen med semlo. Behagligt springväder, bästa sällskapet, första springrundan den här veckan (dock fjärde träningspasset – kört annat i jakt på löparinspiration och återuppbyggnad). 55 minuter ganska sega sådär. Springmässigt skönare efteråt än under. Men ändå. Jätteskönt efteråt.

Kommit in i ett feel good-tempo och aningen sega ben – ett mönster som tycks vara svårt att bryta. Eller så skiter man bara i det, är ute och lyssnar på fågelkvitter och samlar lite endorfiner.

För att prata lite checklista efter graviditeten, mål och inspiration.

 Selma 2 oktober 2015

Stärka kroppen och börja styrketräna efter andra graviditeten: januari-mars CHECK!

Börja jogga efter andra graviditeten: april CHECK!

Springa 5 kilometer under 25 minuter: april CHECK!

Springa 5 kilometer under 23 minuter: juni CHECK!

Springa 1 mil: maj CHECK!

Springa 2 mil: juli CHECK!

Status i slutet av semestern: Nöjd helt enkelt. Även en gnutta oinspirerad och aningen slitna ben.

Nya mål: Vet ej? Pepp och energi (alltså skillnaden innan man går till gymmet och efter…) Styrka och reparera slitna ben.

Favoriter just nu: Gymstyrka, intervaller på tex crosstrainern, feel good tempo med semlan.

3 reaktioner på ”Dagens mil och årets checklista

  1. Jag är så sugen på att springa idag men seg kropp och knopp säger ifrån. Det får bli cykling till jobbet istället. Det är ju ända två mil tur och retur.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s