Första springintervallerna efter andra graviditeten

Skärmavbild 2016-04-18 kl. 08.36.06.png

Dagens träning

Intervaller: första springintervallerna efter semlan. 20 min, varannan minut sakta och lugnt på 10 km/h, varannan minut på 14 km/h.

Tanke bakom upplägget: vänja sig vid den hastighet man vill kunna hålla hela rundan.

Styrka: 6 övningar för rygg och armar

Tidsåtgång: 40 min

Dagsform: kändes toppen! Hann inte bli jobbigt under minuten, fortfarande ”kunna-prata-känsla” och ingen mjölksyra, men åndå en fin tempoökning och en högre hastighet. Nöjde mig med en minut i högre tempo för att se hur kroppen svarade. Från att inte sprungit alls senaste tiden till att börja springa gäller det även att se upp med sådant som inte har med mammakroppen att göra men till exempel ömma benhinnor.

Nu ska jag och min lilla tjej äta mysig utelunch, shoppa och göra några ärenden. Trevlig fredag på er!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s