Aktiv förmiddag eller lång uppvärmning

Idag är vi utvilade igen och gårdagens dimma är ett minne blott – trots att det är grått och regnigt ute! Glada, pigga, superexalterade, busiga, taggade kids och hela förmiddagen var som en lång svettig uppvärmning inför dagens träningspass. Tur man hade träningskläderna på redan från start. Har börjat med det när jag ska gå och träna senare. Drar på mig snygga träningstights och en colllagetröja. Att ta hand om två barn, båda under tre år, är dessutom faktiskt lite som ett träningspass i sig.

Efter bus, lek, frukost och lunchlåde-matlagning hemma gick vi till öppna förskolan. Oliven var verkligen på gång. Han älskar vårt nyupptäckta ställe. Att få busa och leka när mamma och semlan är med. Och det gillar ju jag me! Så glad och livad storebror där idag, han höll bokstavligt talat på att riva hela stället. Var som en riktigt lyckad fest. Semlan var också på G. Och amningshjärnan var med mig. Skrev ”semla” istället för ”Selma” på inskrivningspappret. Som tur var hade pennan sudd! Sedan ställde sig storebror på en stol och drog klottriga streck över hela pappret, men ändå. Det var riktigt mycket barn och föräldrar där och sångstunden var som vanligt höjdpunkten. Nej, förresten idag var det nog lunchen som var det. Fiskpinnar med mos pch ärtor till oliven och rester av gårdagens goda morotssoppa med bröd till till mamman. Började skratta högt när vi satt och trängdes där vid matbordet när det fick upp för mig att det såg ut som att det var jag som åt barnmat. Puré! Men som sagt, recept nedan – gör soppan, riktigt god.

Trodde de små skulle vara helt slut och somna på stört efter händelserika förmiddagen, men inte då – de var uppe i varv kan man säga! Detta firades med ytterligare drygt en timmes bus på roligaste Mini-SATS. Storebror var överlycklig och drog med sig personalen i bollhavet. Till slut blev det dock lite för mycket för lillasyster och ”Kan Selmas mamma komma till Mini-SATS” med gråt som bakgrundsljud ekade ut i högtalarna. Stressen! Men som tur var var jag då helt klar så var sär på fem sekunder.

Jo, nu sover de allt.20162101618165672_sbig20162101618168483_sbig20162101618173175_sbig20162101618175836_sbig20162101624304570_sbig

Dagens träningspass för mamman gick strålande. Vet inte om jag har dagsformen eller den långa uppvärmningen att tacka för det. Ska dela med mig av träningsupplägget jag kör senare. Det är fantastiskt och man både ser, märker och känner hur man blir starkare från vecka till vecka, precis så som det ska vara när man tränar eller hur!

  • Uppvärmning: 20 minuter crosstrainer 160-180 puls
  • Biceps och triceps: 3×10 av följande:
  • Curls med hantlar 8 kg x 2
  • Curls med stång 10 kg
  • Liggande tricepspress med stång 12,5 kg
  • Overhead tricepspress i dragmaskin 35 kg
  • Curls i dragmaskin 40 kg
  • Hantelrodd 9 kg
  • Situps på boll

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s