Pass 1 – Ben och mage

2016122852367120_sbig.jpg

FREDAG yey! Härligt va? Tänker mig en god kaffe på/från fik, blommor på bordet, hämta upp beställningar på posten och så till kanske dagens höjdpunkt, eller inte vi får se – Semlan och jag ska på Babysim för första gången. Det ska bli så roligt och spännande! Vi gick ju aldrig på någon med Oliver när vi bodde i Shanghai (där hade vi däremot en 25-meterspool på våningen under). Hoppas hon gillar det!

Visst blev det förresten gym igår. Tog bilen dit när pappan kom hem och det gick hur smidigt som helst. Fick parkering i MoS på en gång, alldeles utanför SATS. Vardagar är att föredra om man ska ta bilen dit. Tränade, duschade, bastade, Skönt! Misstolka mig inte, det är underbart att vara hemma med sina barn, men även nödvändigt att komma ut för att få lite ny energi. Att stärka kroppen som en småbarnsförälder känns dessutom som sett måste. Körde ben och mage. Har knåpat ihop ett nytt upplägg nu som målet är att köra i 6-8 veckor och det här blev första passet. De gånger jag är på gymmet alternerar jag mellan tre pass som täcker hela kroppen. När jag inte är på gymmet blir det vagnpromenader eller SATS Online Training. Man behöver faktiskt inte ta sig till gymmet för att träna, även om det ger det en extra boost och det där lilla extra, vikter, redskap eller maskiner som man inte har hemma.

Pass 1, ben och mage

  • Benböj med skivstång
  • Marklyft
  • Sittande bensparkar
  • Liggande curls
  • Step up på bräda med kettlebell
  • Liggande huvudlyft (basic post graviditets övning)
  • Bendropp
  • Situps på boll

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s