Sommar!

Igår var det som sagt första riktiga sommardagen, i alla fall för mig som suttit inne på kontor – då man kände för att bada, äta på uteservering vid åtta på kvällen osv.
Vi har varit riktigt många hos oss den r helgen. I lördags hade vi storbesök även över natten. Oliven har älskat fullt hus. Härligt att vi snart blir fler💕
 

Idag, jobb igen. Inte lika lockande att vara inomhus hela dagen, men nästa vecka blir det i alla fall ledigt!
 
PS. Skaffade en domän a la mina gamla- i mammaspring, endorfinkickar-stuket. För lite pepp sådär! Men man kommer fortfarande in genom den vanliga adressen.

Medan de andra sov

Gäster, trevlig lördagkväll och blev riktigt sent för alla + att oliven hade en orolig natt. Klockan nio var det bara jag som var vaken. Så jag begav mig ut i högsommarvärmen. Ett ord: underbart! Första riktiga sommardagen och första joggingturen i tredje trimestern!
 

Morgonträning för fyra

Vi är barnvakter så morgonträning för fyra kiddos inklusive hon i magen (som ni kanske förstår var det endast jag som följde programmet, men ändå – starka killar, oliven bollar liksom med 3-kgsvikter!) Pappan stack ut och joggade så vi passade på att köra lite styrka på hemmaplan. Andra träningspasset i tredje trimestern – förutom att det känns som vi växer i rasande fart känns kroppen prima. 

Dagens hemmastyrka:

Djupa benböj med hantlar, curls med hantlar, hantellyft åt sidan och framåt, axelpress, donkey kicks, superman (bra preggoövning för bålen), curls med gummiband, armhävningar
 
Plankan – inga konstigheter! 
 

Tips på fräsch sommarmat

Igår var fredagskänslan på topp. Morgonträning, lunchdejt med trevliga tjejer och sen blev det inte riktigt som man tänkt sig. Tog ett tag innan man verkligen kunde förstå det, men vi hade tjuvar på jobbet som smög in och snodde min dator och iphone, dock inget privat, men ändå, läskigt och aningen mystiskt – sådant man inte tror ska hända. Blev alltså inte någon produktiv eftermiddag för mig…
 
…men en trevlig kväll! Med de orden kan jag dela med mig av ett fräscht och somrigt middagstips som jag slängde ihop, fullproppat av färg och antioxidanter osv, prima för preggokroppen. Kyckling med en väldans fräsch sallad.
 
 
 
Kyckling:
  • ca 2 tsk spiskummin
  • ca 2 tsk kajenpeppar
  • ca 2 dl olivolja
  • 1-2 vitlöksklyftor
  • ca 400 g kyckling
  • salt och peppar

Blanda ingredienserna till marinaden, rör runt med kycklingen och stek eller grilla

 
Sallad:
  • 1 granatäpple
  • 1 mango
  • 1/2 rödkålshuvud
  • Babyspenat
  • 200 g fetaost
  • ca 4 msk olivolja
  • ca 3 msk rödvinsvinäger
  • salt och peppar

 

Tre månader till BF

Den 24:e betyder inte bara x antal månader till eller från julafton… Nu: antal månader till BF. Och just nu: 3 kvar to go!

Annars då? Jisses vilken egentidsompysslarkväll man fick till igår!
1. 60 min guuudomligt skön massage. På Sparadiset. Riktigt bra stället för övrigt! Med semesterkänsla (Asienlängtan javisst) som frångick den annars ganska så kliniska svenska massagemiljön.
2. Mörk choklad
3. Inpackning, ansiktsmask osv.

Imorse blev det 30 min gymträning, dock kondition – crosstrainerintervaller. Tänkte ta en joggingrunda men spöregnade ju…

Förresten, har upptäckt en ny lakrits-raw bar som är såå god!
Ikväll kommer mina killar hem!

Benpass vecka 27 och lite vardag för mamman igen

God morgon måndag efter midsommarhelgen och två veckor kvar till semestern. Vad är det man brukar säga, borta bra men hemma bäst. Nu skulle jag gärna (väldigt gärna) ha stannat kvar i stugan den här veckan också, men att komma hem till sin egen säng och dusch (dvs en med värme och bra tryck) är faktiskt aldrig fel. Och det är ju trots allt bara två veckor kvar till semester! Kommer köra lite intervaller här under sommaren – arbetsmässigt. Det blev så eftersom vi hade planer både i juli och senare i augusti. Så nu: Två veckors jobb, två veckors semester, två veckors jobb, två veckors semester. Och efter det har man nog en mage som kallas duga!
 
Detta får i alla fall en del konsekvenser. Till exempel att jag inte kan köpa något månadskort nere på Friskis där jag nu lunchtränar. Tur i oturen är att jag fortfarande har årskort på gymmet i våra hoods. Då efter-jobbet-träning fortfarande känns uteslutet så finns det bara ett alternativ kvar – morgonträning. Imorse ställde jag klockan på 06.00 och var där 06.20. Helt ensam och tur var väl det eftersom jag råkade spilla ut halva vattenflaskan över magen – gravid kvinna, magsvett?
 
Det blev ett benpass! Djupa benböj med hantel, donkey kick backs, höftlyft och curls på pilatesboll, leg extensions (sittande bensparkar), raka bendrag bakåt i kabelmaskin, superman.